.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احياي مشاغل فراموش شده كشاورزي در گيلان

مدير هماهنگي و ترويجي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: امسال مشاغل فراموش شده كشاورزي مانند گلاب‌گيري و پرورش گل‌هاي رز و محمدي در گيلان احيا مي‌شود.

علي‌اصغر داداش‌پور امروز از بازديد مديران ترويج كشاورزي گيلان از كاشان و قزوين خبر داد و اظهار داشت: مديران ترويج كشاورزي استان در نيمه دوم ارديبهشت‌ امسال بازديد ترويجي از كاشان و قزوين به عمل مي‌آورند. وي با بيان اينكه اين بازديد براي احياي برخي از مشاغل فراموش شده كشاورزي در گيلان است، افزود: اين امر مي‌تواند در اقتصاد كشاورزان نقش داشته باشد.
مدير ترويج جهاد كشاورزي گيلان با اشاره به اينكه امسال مشاغل فراموش شده اين استان احيا مي‌شود، بيان داشت: احياي گلاب‌گيري، كشت و پرورش گل ‌و گل‌هاي رز و محمدي از جمله‌ برنامه‌هاي مهم بخش ترويج در سال جاري است.
وي با بيان اينكه در برخي از مناطق استان زمينه براي نصب دستگاه‌هاي گلاب‌گيري در بين‌ شهرستان‌ها فراهم شده است، افزود: بحث كشاورزي تلفيقي و تركيبي و پرداختن به مشاغل مختلف اصلي و فرعي مي‌تواند بهبود زندگي را ايجاد كند.
داداش‌پور با اشاره به اينكه نياز به تغيير رويكرد مديران و استفاده از تجارب ديگر استان‌ها در اين زمينه‌ها داريم، تصريح كرد: در توليد گل شرايط خوبي در استان داريم و بايد فرآوري و عمل‌آوري در تمام محصولات كشاورزي كه داراي اهميت زيادي هستند را در استان فراهم كنيم.
وي با تصريح بر اينكه بايد ظرفيت خوبي براي ايجاد محصول نهايي از محصولات كشاورزي فراهم شود، خاطرنشان كرد: فرآوري گل از جمله گلاب‌گيري و مربا با نگاه توسعه اشتغال خانگي و تاكيد بر اشتغال بانوان روستايي انجام مي‌شود.
مدير هماهنگي و ترويج سازمان جهاد كشاورزي گيلان افزود: كاشت گل در مزارع و به عنوان پرچين در كنار باغ‌ها موجب حفظ نشاط و شادابي كشاورزان مي‌شود و يك محصول خوب را نيز ايجاد مي‌كند. وي از پرورش گل در شهرستان‌هاي رودبار، رودسر، سياهكل، املش و شفت به دليل شرايط و اقليم مناسب كشت، خبر داد.
داداش‌پور ادامه داد: بستر توسعه و كشت از نظر محيطي و اقليمي فراهم است و اين مهم نياز به بازشناسي و بازبيني دارد.
وي، مهم‌ ترين كار ترويج را ارائه تكنيك‌ها و فن تحقيقاتي از طريق تاكنيك و روش‌هاي مختلف ترويجي به كشاورزان براي انتقال يافته‌ها ذكر كرد. مدير هماهنگي و ترويجي سازمان جهاد كشاورزي گيلان با اشاره به سال جهاد اقتصادي در بخش ترويج جهاد كشاورزي، خاطرنشان كرد: اين مهم در راستاي سال همت و كار مضاعف به فرمايش مقام معظم رهبري به عنوان سال جهاد اقتصادي ناميده شده است.
وي كشاورزي را يكي از مشاغل قديمي در گيلان ذكر كرد و بيان داشت: كشاورزي در گيلان يكي از محوري‌ترين بخش‌هاي توسعه استان محسوب مي‌شود و سرزمين و شرايط اقليمي گواه بر اين مسئله است.
داداش‌پور با بيان اينكه تمام برنامه‌ها بر اساس توسعه بخش كشاورزي تدوين مي‌شود، افزود: در كنار يك برنامه مشخص در فصل زراعي از ظرفيت‌ها و بخش‌هاي غيردولتي بيشتر استفاده مي‌كنيم.
وي اظهار داشت: گيلان يك شرايط ويژه و متفاوت به لحاظ تعداد بهره‌برداران و پراكندگي توليد دارد و بايد از رسانه‌ها براي انتقال پيام ترويجي در كوتاه‌ترين زمان ممكن استفاده كرد.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.